La meva motxilla

La meva motxilla
La meva motxilla

lunes, 28 de mayo de 2012

Aprenc dels/les meus/ves companyns/es


Plan de millora d'altres companyes (itinerari A).


1.    Fes una anàlisi acurada dels plans de millora presentats:

  • De la descripció del projecte, quins aspectes us han cridat  més l’atenció?  
  • Quins objectius té?
  • Quin tipus d’aprenentatge promou?
  • Quina és la seva avaluació?

El primer projecte que he triat per ha estat el de na Cristina i na Silvia d’Eivissa. Aquest projecte té la intenció d’aprofitar més i millor el patí de l’escoleta on estan fent les seves pràctiques. Dir que m’agradat el fet que sigui el pati, un espai exterior, el que elles pensen que pot ser susceptible de millora.

Pel que he pogut anar llegint, crec que no ha estat una decisió d’elles aquesta proposta, sinó més bé una suggeriment per part de l’escola. Si estic equivocada, si us plau em corregiu. Potser m’hagués agradat més que fossin elles les que realment haguessin trobat la necessitat d’un canvi d’aquest espai en concret, encara que segurament ha estat parlat i consensuat per part de tots i totes.

Dins la primera descripció podem veure que el pati no és un espai petit, sinó més bé el contrari i, per tant se li pot treure molt de suc i aquí entrarà la imaginació de les meves companyes, que de ben segur no els hi faltarà.

M’agrada molt el plantejament de canviar els materials convencionals, per altres més naturals, els que hi ha actualment, són de plàstic. Aquest fet segurament regit i estructurat per l’ajuntament, o en aquest cas pel Consell Insular que ja té uns materials establerts per cada escoleta. Estic pràcticament segura que si fos una privada els materials potser serien diferents. Homologats, es clar, però triats i seleccionats per la propietària o propietari. En aquesta, les mestres o les responsables, han de jugar amb el que tenen i amb l’economia assignada. 

Dir també, que els usuaris d’aquest espai seran infants des dels 4 mesos fins als 3 anys, o sigui, que els nadons també podran gaudir d’aquest espai, on l’exclusivitat no estarà tancada als més majorets. 

M’agradat moltísim, el fet que les meves companyes hagin decidit de totes, totes, estar ben informades i, per tant el seu començament no hagi set a ulls clucs. Han començat cercant una bona fonamentació teòrica per tal que les ajudés en el seu recorregut. Tenen molt clar, que per començar a fer feina, primer s’ha de saber de tema en qüestió. Tenen un objectiu clar i aquest és, que el que facin, resulti profitós, que dugui als infants cap a un aprenentatge significatiu i, el més important que gaudeixin de l’espai.
També parlen de l’organització, i no de l’espai, sinó del seguiment de les seves propostes. Una d’elles consisteix en crear un espai amb llençols per tal d’amagar-se i retrobar-se i la valoren com a molt positiva. 

Un altre fet de la seva proposta i que remata tot el que ja havien treballat, és que tenen en ment i dins els seus objectius, fer una avaluació de totes les passes donades i extreure tant els punts positius com els negatius.


                                                           rocagales.org




reflexioiinovacio.blogspot.com
Un altre projecte de millora que m’ha cridat l’atenció per ser diferent a la resta, ha estat “La Senyora Poesia”. Segons ens han explicat les companyes; Aina Ramis, na Celia Prieto, na Marga Serra, n' Esperanza Trobat, na Lidia Ontiveros i na Maria Vidal, és un projecte pensat per tal de millorar les sortides. 


La poesia serà el personatge conductor i acompanyada d’un cofre proposarà cada vegada una activitat diferent. El primer que considero molt adient, és el fet que abans de començar amb l’activitat tenen com a objectiu explicar als infants que per escoltar poesia ha d’haver silenci. M’agrada el fet que ha partir d’un personatge que els visita, els infants estiguin sempre en una constant expectativa, que esperin  veure que sortirà d’aquest cofre màgic sota la mà de la senyora poesia. Un altre punt a favor, és que en la proposta de millora, hi ha un raconet per pensar en la família, per fer-los partícips. 

L’objectiu principal de l’activitat és aprofitant una hora conflictiva o que potser quedés buida, per familiaritzar-se amb el llenguatge, expressió corporal a través dels contes. Tot això amb la implicació familiar.

Com a cloenda de la presentació del projecte, tenim l’avaluació. Les companys no han deixat de banda aquesta part tan necessària i que moltes vegades en els projectes que hem anat cercant per la xarxa és inexistent. Per fer una bona reflexió del treball realitzat, han fet servir diferents estris per recopilar dades, registres fotogràfics, vídeos, per tal d’estar provistes d’unes bones fonts de documentació per fer una valoració final. 

Sembla que el projecte està sent molt favorable ja que ha aconseguit la motivació i implicació dels infants i han passat la prova definitiva.


Enhorabona a les meves companyes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario