Plan de millora d'altres companyes (itinerari A).
1.
Fes una anàlisi acurada dels plans de millora presentats:
- De la descripció del projecte, quins aspectes us han cridat més l’atenció?
- Quins objectius té?
- Quin tipus d’aprenentatge promou?
- Quina és la seva avaluació?
El primer projecte que he triat per ha
estat el de na Cristina i na Silvia d’Eivissa. Aquest projecte té la intenció d’aprofitar
més i millor el patí de l’escoleta on estan fent les seves pràctiques. Dir que
m’agradat el fet que sigui el pati, un espai exterior, el que elles pensen que
pot ser susceptible de millora.
Pel que he pogut anar llegint, crec que
no ha estat una decisió d’elles aquesta proposta, sinó més bé una suggeriment
per part de l’escola. Si estic equivocada, si us plau em corregiu. Potser m’hagués
agradat més que fossin elles les que realment haguessin trobat la necessitat d’un
canvi d’aquest espai en concret, encara que segurament ha estat parlat i
consensuat per part de tots i totes.
Dins
la primera descripció podem veure que el pati no és un espai petit, sinó més bé
el contrari i, per tant se li pot treure molt de suc i aquí entrarà la
imaginació de les meves companyes, que de ben segur no els hi faltarà.
M’agrada
molt el plantejament de canviar els materials convencionals, per altres més
naturals, els que hi ha actualment, són de plàstic. Aquest fet segurament regit
i estructurat per l’ajuntament, o en aquest cas pel Consell Insular que ja té
uns materials establerts per cada escoleta. Estic pràcticament segura
que si fos una privada els materials potser serien diferents. Homologats, es
clar, però triats i seleccionats per la propietària o propietari. En aquesta,
les mestres o les responsables, han de jugar amb el que tenen i amb l’economia
assignada.
Dir
també, que els usuaris d’aquest espai seran infants des dels 4 mesos fins als 3
anys, o sigui, que els nadons també podran gaudir d’aquest espai, on l’exclusivitat
no estarà tancada als més majorets.
M’agradat
moltísim, el fet que les meves companyes hagin decidit de totes, totes, estar
ben informades i, per tant el seu començament no hagi set a ulls clucs. Han
començat cercant una bona fonamentació teòrica per tal que les ajudés en el seu
recorregut. Tenen molt clar, que per començar a fer feina, primer s’ha de saber
de tema en qüestió. Tenen un objectiu clar i aquest és, que el que facin, resulti
profitós, que dugui als infants cap a un aprenentatge significatiu i, el més
important que gaudeixin de l’espai.
També
parlen de l’organització, i no de l’espai, sinó del seguiment de les seves
propostes. Una d’elles consisteix en crear un espai amb llençols per tal d’amagar-se
i retrobar-se i la valoren com a molt positiva.
Un
altre fet de la seva proposta i que remata tot el que ja havien treballat, és
que tenen en ment i dins els seus objectius, fer una avaluació de totes les passes
donades i extreure tant els punts positius com els negatius.
rocagales.org
![]() |
reflexioiinovacio.blogspot.com
|
Un
altre projecte de millora que m’ha cridat l’atenció per ser diferent a la resta,
ha estat “La Senyora Poesia”. Segons ens han explicat les companyes; Aina Ramis, na Celia Prieto,
na Marga Serra, n' Esperanza Trobat, na Lidia Ontiveros i na Maria Vidal, és un
projecte pensat per tal de millorar les sortides.
La poesia serà el personatge conductor i acompanyada d’un cofre proposarà cada vegada una activitat diferent. El primer que considero molt adient, és el fet que abans de començar amb l’activitat tenen com a objectiu explicar als infants que per escoltar poesia ha d’haver silenci. M’agrada el fet que ha partir d’un personatge que els visita, els infants estiguin sempre en una constant expectativa, que esperin veure que sortirà d’aquest cofre màgic sota la mà de la senyora poesia. Un altre punt a favor, és que en la proposta de millora, hi ha un raconet per pensar en la família, per fer-los partícips.
La poesia serà el personatge conductor i acompanyada d’un cofre proposarà cada vegada una activitat diferent. El primer que considero molt adient, és el fet que abans de començar amb l’activitat tenen com a objectiu explicar als infants que per escoltar poesia ha d’haver silenci. M’agrada el fet que ha partir d’un personatge que els visita, els infants estiguin sempre en una constant expectativa, que esperin veure que sortirà d’aquest cofre màgic sota la mà de la senyora poesia. Un altre punt a favor, és que en la proposta de millora, hi ha un raconet per pensar en la família, per fer-los partícips.
L’objectiu
principal de l’activitat és aprofitant una hora conflictiva o que potser quedés
buida, per familiaritzar-se amb el llenguatge, expressió corporal a través dels
contes. Tot això amb la implicació familiar.
Com a cloenda de la presentació del projecte,
tenim l’avaluació. Les companys no han deixat de banda aquesta part tan necessària
i que moltes vegades en els projectes que hem anat cercant per la xarxa és
inexistent. Per fer una bona reflexió del treball realitzat, han fet servir
diferents estris per recopilar dades, registres fotogràfics, vídeos, per tal d’estar
provistes d’unes bones fonts de documentació per fer una valoració final.
Sembla
que el projecte està sent molt favorable ja que ha aconseguit la motivació i
implicació dels infants i han passat la prova definitiva.
Enhorabona a les meves companyes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario