1. Què hem après en relació als plans de millora, canvi, bones pràctiques, innovacions i avaluació?
En un principi i sense cap referent
teòric em costava molt diferenciar entre el pla de millora i les bones
pràctiques. De vegades em sonava a la dita “que era antes el huevo o la
gallina”. Després de cercar informació i encara que em costa separar una de
l’altre, podria dir que dins un pla de millora hauria de tenir implícit una
bona pràctica, però una bona pràctica o manera de fer no necessita de cap
innovació ni tant sols d’un pla de millora. Per a mi dins les aules o dins les
parets d’una escola existeixen un munt de bones pràctiques diàries dutes a
terme pels professionals que formen la família educativa. Una bona pràctica pot ser, per a mi, tan sol
una bona mirada de complicitat, una manera de preparar l’aula per tal de donar
cabuda a tots els menuts que hi formin part, preparar les activitats pensant en
l’atenció a la diversitat, obrir els braços a les famílies.....i un infinit de
bones pràctiques educatives que es duen a terme a diari.
Quan parlem d’un procés de millora
en el marc d’una escola d’infantil o en qualsevol altre etapa educativa, són
petites o grans accions per tal d’afavorir un millor desenvolupament dels
infants. Dins un pla de millora, s’ha de tenir en primer lloc, ganes que
aquesta millora sigui real. Que no es tingui por a la innovació, als canvis, a
equivocar-se o a tenir que fer un pas enrere, si cercant aquesta millora ens
adonem que pel camí triat no anem bé. Moltes vegades una pas enrere pot
significar en un futur molts endavant. Un pla de millora ha de suposar deixar
de banda metodologies obsoletes i obrir la ment a altres maneres de fer, encara
que aquestes en primera instància, pugui suposar més esforç, més feina, més
comprensió, més treball en equip, més implicació per tota la comunitat
educativa (claustre, pares, etc.). En definitiva, ser valents, decidits,
objectius, organitzats.....persones amb ganes de donar als infants el que es
mereixen. “Una educació de qualitat compartida”.
Qualsevol petit canvi, procés de
millora, innovació, ha d’estar seguit d’una avaluació. Aquesta avaluació, haurà
de ser de tot el procés per tal de poder mirar i aturar-se allí on pensem que
es podria millorar amb algun petit canvi. Haurà de ser tant del projecte en si,
com de la nostra actuació i implicació i si durant l’avaluació trobem que no s’han
aconseguit les fites desitjades, pensar que passa res, que no ens podem donar
per vençuts, frustrar-nos. Només caldrà donar un pas enrere per tal d’agafar
impuls.
1. Elaboreu un mapa conceptual amb tots els coneixements
assolits.
No hay comentarios:
Publicar un comentario