La meva motxilla

La meva motxilla
La meva motxilla

domingo, 27 de mayo de 2012

Pla de millora itinerari B


 

 

1.    Què hem après en relació als plans de millora, canvi, bones pràctiques, innovacions i avaluació? 



  

    En un principi i sense cap referent teòric em costava molt diferenciar entre el pla de millora i les bones pràctiques. De vegades em sonava a la dita “que era antes el huevo o la gallina”. Després de cercar informació i encara que em costa separar una de l’altre, podria dir que dins un pla de millora hauria de tenir implícit una bona pràctica, però una bona pràctica o manera de fer no necessita de cap innovació ni tant sols d’un pla de millora. Per a mi dins les aules o dins les parets d’una escola existeixen un munt de bones pràctiques diàries dutes a terme pels professionals que formen la família educativa.  Una bona pràctica pot ser, per a mi, tan sol una bona mirada de complicitat, una manera de preparar l’aula per tal de donar cabuda a tots els menuts que hi formin part, preparar les activitats pensant en l’atenció a la diversitat, obrir els braços a les famílies.....i un infinit de bones pràctiques educatives que es duen a terme a diari.


    Quan parlem d’un procés de millora en el marc d’una escola d’infantil o en qualsevol altre etapa educativa, són petites o grans accions per tal d’afavorir un millor desenvolupament dels infants. Dins un pla de millora, s’ha de tenir en primer lloc, ganes que aquesta millora sigui real. Que no es tingui por a la innovació, als canvis, a equivocar-se o a tenir que fer un pas enrere, si cercant aquesta millora ens adonem que pel camí triat no anem bé. Moltes vegades una pas enrere pot significar en un futur molts endavant. Un pla de millora ha de suposar deixar de banda metodologies obsoletes i obrir la ment a altres maneres de fer, encara que aquestes en primera instància, pugui suposar més esforç, més feina, més comprensió, més treball en equip, més implicació per tota la comunitat educativa (claustre, pares, etc.). En definitiva, ser valents, decidits, objectius, organitzats.....persones amb ganes de donar als infants el que es mereixen. “Una educació de qualitat compartida”.


    Qualsevol petit canvi, procés de millora, innovació, ha d’estar seguit d’una avaluació. Aquesta avaluació, haurà de ser de tot el procés per tal de poder mirar i aturar-se allí on pensem que es podria millorar amb algun petit canvi. Haurà de ser tant del projecte en si, com de la nostra actuació i implicació i si durant l’avaluació trobem que no s’han aconseguit les fites desitjades, pensar que passa res, que no ens podem donar per vençuts, frustrar-nos. Només caldrà donar un pas enrere per tal d’agafar impuls.


1.    Elaboreu un mapa conceptual amb tots els coneixements assolits.

 


No hay comentarios:

Publicar un comentario