La meva motxilla

La meva motxilla
La meva motxilla

viernes, 18 de mayo de 2012

Preescolar alternatiu



    Una iniciativa d'un grup de pares per buscar l'escola d'infantil adient per als seus fills i filles. És un grup d'escoles que formen part d'un moviment anomenat "XARXA D'ESCOLA LLIURE". 

    Pares i mares que volen ser protagonistes directes de l'educació dels seus fills en edat preescolar. Per això, ens vam posar en contacte amb la Xarxa d'Educació Lliure (XELL) i amb diferents associacions d'educadors i de pares que han creat projectes de criança compartida i d'educació lliure a Catalunya per a nens de 2 a 6 anys. En concret, vam gravar l'associació de pares El Tatanet i l'escola La Caseta, a Barcelona, per mostrar com funcionen aquests centres. 
     El documental ha volgut donar veu al corrent alternatiu de llars d'infants que existeix a Catalunya on pares i educadors s'impliquen conjuntament en l'educació que els fills reben a preescolar. 




   Si cliqueu dalt l'enllaç, podreu veure la implicació d'unes famílies de Barcelona en l'educació i desenvolupament integral dels seus fills i filles. Famílies que cerquen escoles que siguin respectuoses amb les necessitats dels infants, que tinguin en compte les seves emocions. Famílies compromeses. Escoles lliures.

  La metodologia que segueix l'escola lliure, és una metolodogia que no està feta per crear futurs adults adaptats a les necessitats de la societat. Cerca una educació que miri als nens i nenes, que es pregunta quines són les necessitats vitals de la infància per creixer en harmonia. 

   Per a mi és un exemple de bones pràctiques, d'innovació, de compromis, de recerca, i sobre tot, de respecte cap als infants. 


   Justament en els temps que corren on es vol tornar a les agrupacions massificades a les escoles, hauríem de fer una ullada a la reflexió que fa l'escola lliure: "Tot el món surt endavant encara que hi hagin 40 a les aules, però el més important és quin tipus de personalitat, valors, autoestima i conexió amb un mateix edifiquem".



No hay comentarios:

Publicar un comentario