La meva motxilla

La meva motxilla
La meva motxilla

martes, 12 de junio de 2012

Darrera reflexió






gifsgifs.net




Ara toca rematar l’assignatura i deixar una darrera reflexió envers el recorregut i les experiències viscudes durant aquest darrer semestre. No puc dir res dolent de l’assignatura donat que, encara que en certs moments m’he sentit una mica perduda, també estic molt agraïda davant la possibilitat que se’m va donar de poder realitzar-la. I us preguntareu, qui no ho sàpiga ja, del perquè estic dient això. Dons perquè havia perdut totes les esperances de poder realitzar-la a rel dels problemes sorgits amb el meu pràcticum. Em quedaven poques esperances de poder donar una petita passa més en el meu camí cap a la conquesta d’una il·lusió esperada durant molt de temps.

Se i sóc conscient, que el fet de no haver fet les pràctiques ni de tenir-les convalidades, no m’ha deixat viure i connectar amb els continguts de l’assignatura de la mateixa manera que les meves companyes i company. A mi no m’ha tocat més remei que tirar de l’experiència personal, dels records, dels llibres, del meravellós Internet, de l’ajuda de les companyes i del company, de les professores i de la meva força de voluntat.  Encara i així, dir que durant l’assignatura he pogut com a mínim valorar i, mirar-me ben endins per saber reconèixer quin tipus de mestra podria o m’agradaria ser en un futur. M’ha mostrat la necessitat de la implicació i de perdre les pors davant els canvis i la innovació. He pogut tornar a veure la importància d’una bona formació continua, encara que d’això n’era conscient, potser no ho era tant del fet de no formar-se per formar-se ni per aconseguir punts, si després aquests coneixement s’han de quedar amagats en un calaix per no sortir mai. Tal vegada per culpa del propi docents, tal vegada per no sentir-se recolzat/da per l’equip del que forma part.

Dir una petita cosa que crec m’ha mancat trobar-me en el meu moodle de l’assignatura. Una mica de marc teòric, un lloc on cercar més informació que recolzes les meves inseguretats. Torno a dir que potser m’he sentit una mica coixa per no poder sentir a viva experiència la part pràctica. Encara i aquest petit detall, treuré una part positiva. El fet de poder ser autònoma en el meu aprenentatge. Com molt bé va dir na Cira en una entrada en el seu bloc, “Qui cerca acaba trobant”, o alguna cosa semblant, ja m’enteneu el que vull dir oi?

També he anat treballant les diferents competències que se’ns demanava i he arribat a ser conscient de la dificultat de relacionar les recerques, les reflexions personals amb les etiquetes. Al final crec que he estat capaç de fer-ho i fins i tot d’utilitzar la majoria amb sentit i ajustant-me al màxim a les demandes fetes per les professores. O això crec.........Optimisme per davant de tot.

Un altre contingut que ens ha dut de cap, o almenys a mi, ha estat la recerca dels conceptes d’innovació, canvi, procés de millora. En un principi, em costava molt diferenciar-ho, sobretot perquè no existeix molta informació que em pogués ajudar. Encara i així, un altre esglaó pujat i una fita mitjanament aconseguida.

Per acabar dir que malgrat el resultat final, em sento bé amb mi mateixa i amb l’experiència que m’ha aportat el seguiment de l’assignatura. He aprés, he compartit, he gaudit amb la confecció del bloc, m’he conegut una mica més, he conegut altres maneres de treballar o millor dir de gaudir de l’experiència de l’educació, he compartit bons moments amb les companyes i el company. I per tant.....el resultat ha estat positiu.

Fins molt aviat!!!!! Per cert......espero que no sigui al setembre.


 
Molt bon estiu 



No hay comentarios:

Publicar un comentario