La meva motxilla

La meva motxilla
La meva motxilla

domingo, 11 de marzo de 2012

VALORACIÓ DE LES MEVES COMPETÈNCIES.



En la professió docent és molt important la creació d’hàbits de treball sobre un mateix, hàbits que s’inicien amb l’autobservació i descoberta d’un mateix. Després de prendre’t algun temps per reflexionar, escriu dos comportaments, actitud o idees que valores positivament i dos que valores negativament de la teva manera de fer en relació a:
  1. Organitzar situacions d’aprenentatge
Positiu:
  • Se que cercaré la manera per crear situacions d’aprenentatge allí on calgui
  • Sóc una persona que s’implica molt en tot allò que fa
Negatiu:
  • Em costa molt ser organitzada
  • Sóc bastant insegura en certs aspectes
  1. Gestionar la progressió dels aprenentatges
Positiu:
  • Crec que pel que fa a ajustar els problemes a les possibilitats dels infants no tindré cap mica de problemes. Degut a la meva feina tinc molt clar que cada infants té les seves pròpies necessitats. Ni millors ni pitjors. Diferents.
  • Establir controls periòdics d’aprenentatge crec que se’m donaran bé perquè m’agrada molt observar que fan i com ho fan.
Negatiu:
  • Uff. Molt difícil per a mi avaluar. Crec que sempre miraré de manera positiva qualsevol petita passa dels infants. I pel que fa a la meva tasca docent, serà tot al contrari. Sóc molt crítica amb mi mateixa.
  • Establir vincles amb les teories em fa molta por. Em semblarà que mai estic prou documentada.
  1. Elaborar dispositius de diferenciació.
Positiu:
  • Estic totalment conscienciada i plenament d’acord en la necessitat d’una escola inclusiva que doni cabuda a tots.
  • M’agrada molt el treball col·laboratiu entre infants. Veure com s’ajuden il·lumina la meva expressió.
Negatiu:
  • Potser seré massa reivindicativa davant les necessitats especials dels alumnes.
  • Em fa molta por no tenir els recursos necessaris per arribar a tots els infants i que algun es quedi una mica en l’oblit.
  1. Implicar als alumnes en els seus aprenentatges
Positiu:
  • Donat que jo mateixa necessito entendre i fer per poder entendre i aprendre, crec que faria igual amb els infants.
  • Crec que seré capaç de fer partícips als infants en el seu procés. M’agrada molt sentir aquesta implicació, veure com s’embruten, com comparteixen, com pregunten i s’interessen.
Negatiu:
  • Crec que és molt difícil motivar i sento veritable pànic a no tenir els recursos necessaris.
  • Arribaré a connectar amb els infants per tal de donar la suficient confiança que els doni seguretat i aquest fet provoqui la seva motivació per aprendre i investigar????????
  1. Treballar en equip
Positiu:
  • Crec que sóc capaç de treballar en equip ja que m’adapto i respecto als meus/ves companyes.
  • M’agrada treballar en col·laboració amb els pares i mares.
Negatiu:
  • Em costa molt dir que no
  • Em costa defensar la meva postura per tal de no crear conflicte i això em dur a que quan ho faig la gent es pugui sentir molesta perquè no està acostumada a que ho faci.
  1. Participar en la gestió de l’escola
Positiu:
  • M’agrada participar en tot el que s’organitzi a l’escola, encara que sigui fora d’hores.
  • A l’hora de fer partícips als alumnes en les situacions de l’escola, crec que ho faria bé perquè crec molt en ells i elles i les seves opinions
  • M'agrada compartir
Negatius:
  • Se que no seria capaç de pertànyer a l’equip directiu perquè no se manar.
  • M’aterroritza la paperassa
  1. Informar i implicar als pares
Positiu:
  • Crec molt en la importància d’implicar a les famílies en l’escola
  • Sóc una persona propera.
Negatiu
  • Por a l’hora de parlar davant molta gent
  • Por a no arribar als pares i a no ser empàtica davant les seves necessitats.
  1. Emprar les tecnologies de la informació
Positiu:
  • Estic molt convençuda de la seva necessitat en la nostra època
  • M’agraden, encara que he arribar una mica tard. Sóc molt caparruda i aquest fet fa que encara que em costi molt posar-me al dia, al final ho aconsegueixo ( almenys per anar passant).
Negatiu
  • De vegades els nous reptes em fan tanta por que em bloquejo.
  • Por a no estar a l’alçada del que necessiten els infants
  1. Afrontar els dilemes i els problemes ètics de la professió
Positiu:
  • Crec en les persones i en la seva capacitat per resoldre els conflictes
  • Crec en la igualtat de les persones siguin quines siguin les seves circumstàncies
Negatiu:
  • Són molt temperamental davant les injustícies
  • En aquest moments em fa por a que en algun moment pugui endur-me els meus problemes personals a la feina i a l’inrevés.
  1. Organitzar la pròpia formació continua
Positiu:
  • Crec cegament en la necessitat de la formació continua
  • Sóc funcionaria i vull creure que no m’he quedat estancada. La mostra està en que continuo formant-me.
Negatiu
  • Necessito organitzar-me bé per no sentir que desatenc els meus fills.
  • Sóc una mica histèrica i ho vull fer tot. Tot m’interessa i de vegades no arribo.
Font de la imatge:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTI3ZSlGInQbEI8_eLWFG0JNfK5cz1M635JkPsdQ-3fa4iIlfGe

No hay comentarios:

Publicar un comentario